Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
Skip Navigation Linksotokoc-otomotiv

Otokoç Otomotiv

Otomotiv perakendeciliği ve araç kiralama pazarında lider
Otokoç Otomotiv, otomotiv perakendeciliğinde Otokoç ve Birmot; araç kiralamada Avis, Budget ve Zipcar; sigorta hizmetlerinde Otokoç Sigorta markalarıyla faaliyet göstermektedir. Türkiye’deki yaygın ağının yanı sıra yurt dışında Kazakistan, Azerbaycan, Kuzey Irak, Macaristan, Gürcistan ve Kuzey Kıbrıs olmak üzere toplam 7 ülkede 236 noktada hizmet vermektedir. Otokoç markasıyla Ford, Ford Trucks ve Volvo; Birmot markasıyla Fiat, Alfa Romeo, Lancia ve Jeep markalarının satış ve satış sonrası faaliyetlerini sürdürmektedir.

Otokoç Otomotiv, 2016 yılında otomotiv perakendeciliğinde Ford satışlarından %32, Fiat satışlarından %28, Alfa Romeo, Jeep satışlarından %37, Volvo satışlarından %38 pay almıştır. Yaklaşık 69 bin yeni araç satışı gerçekleştirerek, toplam pazardan %7 pay almaktadır. İkinci el araç satışında ise 24 bin satışla kurumsal markalar arasında liderliğini devam ettirmektedir. İkinci el ve yeni araç satışlarıyla birlikte, otomotiv perakendeciliği alanında yaklaşık 93 bin adet ile Türkiye’de bulunan birçok distribütör markadan daha fazla araç satışı yapmıştır. Kısa süreli araç kiralamada, Avis’te %16, Budget’ta %29 ciro artışı gerçekleştirmiştir. Operasyonel kiralamada ise 27 bin adet ile araç parkını %17 artırma başarısını göstermiştir.

Ödüller ve başarılar
2016 yılında Avis Türkiye, Müşteri Memnuniyeti’nde ABG Group’un EMEA Bölgesi’nde faaliyet gösteren 110’dan fazla ülke arasında, 9’uncu kez 1’inci olmuştur.

Ford Başkanlık Ödülleri’nde Otokoç birçok şubesi ile ödüle layık görülmüştür.

Turizm firmaları tarafından Macaristan Budget, “En İyi Araç Kiralama Firması” seçilirken, Avis Bodrum Havalimanı da “Müşterilerin En Çok Beğendiği Ofis” ödülüne layık bulunmuştur.

Müşteri için değişim, değişim için dönüşüm
Hem otomotiv perakendeciliği, hem de araç kiralama iş birimlerinde teknolojiyi merkez alan projeler üretilerek iş süreçlerinde verimlilik ve müşteri memnuniyeti amaçlanan “İnovasyon Yönetimi”, “Dijital Dönüşüm”, “CRM ve Sadakat Yönetimi” ile “Hizmette Mükemmellik” projeleri hayata geçirilmiştir.

2016 yılında başlayan “İnovasyon Yönetimi” sürecinde seçilen 14 yeni fikirden 6 yeni iş modeli için çalışmalara başlanmıştır. “Dijital Dönüşüm” projesi ile 14 adet proje için planlama yapılmıştır. Müşteriyi yakından tanıma ve çapraz satış imkânı sunabilen “CRM ve Sadakat Sistemi” analiz ve yazılım çalışmaları tamamlanmıştır. Tüm yapının aynı standartta hizmet sunmasını sağlayan “Hizmette Mükemmellik” projesi araç kiralama operasyonları için devreye alınmıştır.

Yurt dışı yatırımları
Araç kiralama operasyonunda yurt dışında hızla büyüyen Otokoç Otomotiv, 2016 yılında da Budget markası ile Gürcistan ve Kuzey Kıbrıs yatırımlarını gerçekleştirmiş ve yurt dışındaki operasyonların sayısı 6’ya ulaşmıştır.

2017 yılı beklenti, hedef ve stratejiler
Otokoç Otomotiv, yeni yatırımlarla hizmet ağını genişletmeyi ve mevcut tesislerini yenilemeyi planlamaktadır. Şirket, ikinci el operasyonunu büyüme hedefi çerçevesinde yeniden yapılandırmaktadır. Kısa süreli kiralamada Avis’te %23 büyüme ile liderliğin, Budget markasıyla ise %37 büyüme ile 2’nciliğin sağlamlaştırılması hedeflenmektedir. 2017 yılında Otokoç Otomotiv, Zipcar markası ile İstanbul’da yayılımını artırarak ulaşım alternatifleri sunmaya devam etmeyi hedeflemektedir. Araç kiralama alanında yeni ülke yatırımlarına devam ederek, büyüme stratejisinde farklı coğrafyalarda operasyonlarını yürütmeyi planlamaktadır. “İnovasyon Yönetimi”, “Dijital Dönüşüm”, “CRM ve Sadakat” projeleri ile “Hizmette Mükemmellik” yaklaşımları 2017 yılında da artarak devam edecektir.

 

otokocotomotiv.com.tr