11.12.2013

Ford ‘’Go Further’’ Etkinliğinde!

6 dk

Ford ‘’Go Further’’ Etkinliğinde!

​BARSELONA, İspanya, 5 Aralık 2013 – Ford Motor Company bugün, Avrupa'da ilk kez satışa sunulacak olan yeni Ford Mustang'in global tanıtımını gerçekleştirdi. Global bazda sunumu yapılan Edge Konsept ve Ka Konsept modelleri de Ford araçlarının hem büyük hem de küçük araç segmentindeki geleceği hakkında önemli ipuçları verdiler. 

Her üç araç da, Ford'un Barselona'da düzenlenen ve medya, bayi ve çalışandan oluşan yaklaşık 2500 kişinin katıldığı "Go Further" etkinliğinde seçkin izleyiciler önünde tanıtıldı. 

Ford'un Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Stephen Odell "Zorlu pazar koşullarına rağmen, Ford, gelecekteki başarılarda pay sahibi olmak için yeni ürünlere büyük yatırımlar yapmaya devam etmektedir." diyerek sözlerine şu şekilde devam etti:  "Mustang ile birlikte tanıttığımız Edge Konsept ve Ka Konsept, heyecan verici yeni araçlar tasarlama tutkumuzun bir kanıtıdır" dedi. 

Yönetim Kurulu Başkanı Bill Ford ise, yeni Mustang tanıtımının yanı sıra şirketin mobilite yaklaşımına dair tasarımları ve Ford'un küresel ve Avrupa pazarında sağladığı ilerlemeler hakkında genel bilgilendirme yaptı. Ford Avrupa Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı (COO) Barb Samardzich ise, Ford'un bir global teknoloji lideri olarak sektörüne liderlik etmeye devam etme yönündeki planları hakkında açıklamalarda bulundu.

Avrupa için İlk Mustang

Yeni Ford Mustang, ABD'de yaklaşık 50 yılı aşkın bir üretimin ardından Avrupa'dasatılacak ilk​ Mustang olacak. Fastback ve Convertible olarak iki gövde yapısına sahip modeller, dünya standardında performans seviyesi ve tüm Avrupa'da otomobil meraklılarınca tanınan, ikon olmuş Mustang detaylarının korunduğu gösterişli bir tasarım vaad ediyor. 

Yeni Mustang, sürüş dinamikleri ve kullanım kolaylığı düşünülerek geliştirildi ve Avrupa'da 5,0 litre V8 ve 2,3 litre EcoBoost motorlarla pazara sunulacak. 

Edge Konsept, Avrupa için yeni büyük lüks SUV'u ortaya koyuyor

Lincoln ve Ford Global Pazarlama, Satış ve Servisten Sorumlu Başkan Yardımcısı Jim Farley, Ford'un Avrupa pazarında da sunacağı büyük SUV modeli Yeni Edge Konsept'i tanımlayan teknoloji, dinamik tasarım ve işçilikle ilgili güçlü ipuçları barındırdığını açıkladı. 

"Yeni Edge, Kuga ve EcoSport ile birlikte 2005 ile 2012 yılları arasında yüzde 6,5'tan yüzde 11,9'a yükselen Avrupa SUV pazarında Ford ürün gamında yer alacak. Pazar ile ilgili beklenti ise, 2013 – 2018 yılları arasında, satışlardaki büyüme hacminin yüzde 22 olması yönünde". 

Edge Konsept, kendi kendine park etme ve çarpışma engelleme sistemleri gibi halen Ford tarafından geliştirilmekte olan ileri, otonom sürüş teknolojilerine, çevik, güven veren ve yeteneğini ortaya çıkaran gösterişli dış tasarıma ve segmentin beklentilerini aşan birinci kalite malzeme ve işçilikte iç mekana sahip.

Global ekonomik küçük araç için Ka Konsept vizyonu

"Go Further"da tanıtılan Yeni Ka Konsept, Ford'un şehirli kullanıcılar için pratik seçenek vizyonunu ortaya koyarken, genellikle daha üst segment araçlarda bulunan ileri teknolojik özellikleri ile Avrupa pazarı için potansiyel yeni nesil Ford Ka'nın ipuçlarını veriyor. 

Ford, Ka'nın 1996'da ilk kez piyasaya çıkışından bu yana 1,8 milyondan fazla Ka modeli sattı. Ayrıca bu segmentte 2017'ye kadar dünya çapında %35'lik bir artış hedefliyor. 

Ka, dinamik tasarım ve yakıt verimliliğini uygun bir fiyatla sunacak. Sesle kontrol ve AppLink özelliklerine sahip SYNC'in yanı sıra, telefonlar ile uydu navigasyon sistemleri ile entegre olup aynı zamanda onları şarj edebilen MyFord teknolojisyle donatıldı. 

Etkinlikte yaptığı değerlendirmede Odell, "Ford'un 2012 yılında Amsterdam'daki'Go Further' etkinliğinde maliyet, marka ve ürünün Avrupa'daki işimizi dönüştürmemizde nasıl bir destek görevi olduğunu açıkladık. Bir yıl sonra Barselona'daki bu etkinlik, vaadlerimizi yerine getirmek için, sürekli bir agresif ürün sürümü, teknik inovasyon ve uygun fiyata üstün araçlar sunmaya olan bağlılığımız konusunda ne kadar hızlı hareket ettiğimizi gösteriyor" diyerek sözlerini tamamladı. 

Ford Avrupa, 50 pazarda Ford marka araçların üretimi, satışı ve servisinden sorumludur ve tamamı kendisine ait tesis ve fabrikalarda yaklaşık 47.000 çalışanı bulunmaktadır ve ortak girişimleri ve konsolide edilmemiş işletmeleri de dahil edildiğinde bu sayı 69.000'e çıkmaktadır. Ford Motor Credit Company'nin yanı sıra, Ford Avrupa operasyonları, Ford Müşteri Hizmetleri Bölümünü ve 24 imalat tesisini de (tamamı Ford'a ait veya konsolide 15 adet ortak girişim tesisi ve dokuz adet konsolide edilmemiş ortak girişim tesisi) kapsamaktadır. Avrupa'ya ilk Ford otomobilleri 1903 yılında – Ford Motor Company'nin kurulduğu yıl – sevk edilmiştir. Avrupa'da üretim ise 1911 yılında başlamıştır. 

Merkezi Dearborn, Michigan'da bulunan bir global otomotiv sektör lideri olan Ford Motor Company, altı kıtada otomobiller üretmekte veya dağıtmaktadır. Dünya çapında 177.000 çalışanı ve 65 fabrikası bulunan Şirket'in otomobil markaları arasında Ford ve Lincoln de bulunmaktadır. Şirket,Ford Motor Credit Company aracılığıyla finans hizmetleri de sunmaktadır. Dünya çapında Ford ve ürünleri hakkında daha fazla bilgi almak için, lütfen www.corporate.ford.com adresini ziyaret ediniz.