Her 200 Liseliden Biri…
Koç Holding, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Vehbi Koç Vakfı’nın desteği ile 2006 yılından bu yana yürüttüğü ‘Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi’ kapsamında her yıl farklı alt projeler üretilerek meslek lisesi öğrencilerinin kişisel gelişimlerine katkı sağlanmasına devam ediliyor.
Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi çerçevesinde bu yıl, öğrencilere işin başında olmanın ve bir konunun uzmanı olmanın değerini eğlenceli yöntemlerle göstermek amacıyla, sosyal medya üzerinden tüm meslek lisesi öğrencilere yönelik olarak Liseler Mesleğiyle Yarışıyor isimli yarışma hayata geçirildi.
Ali Y. Koç, “MLMM’ye 264 meslek lisesi, 8000 meslek lisesi öğrencisi, 20 Koç Topluluğu şirketi ve 550’yi aşkın çalışan gönüllü dahil oldu” Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ali Y. Koç, Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi’ni; mesleki teknik eğitimin önemi konusunda toplumun her kesiminde farkındalık yaratmak ve bu konuda liderlik yaparak, devletle iş dünyası arasında işbirliğinin tohumlarını atmak amaçlarıyla uygulamaya aldıklarını söyledi. Ali Y. Koç, “Projeye zaman içerisinde 264 meslek lisesi, 8000 meslek lisesi öğrencisi, farklı ölçek ve sektörlerde 20 Koç Topluluğu şirketi ve 550’yi aşkın çalışan gönüllü olarak dahil oldu” dedi.
Ali Y. Koç, “Mesleki eğitim bir yandan ülkemizin ihtiyacı olan nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesi için büyük önem taşırken; bir yandan da potansiyellerini keşfeden gençlerin inandıkları mesleklerde güçlü adımlarla kariyerlerini şekillendirmelerine imkan tanıyor” dedi. Ali Y. Koç, 7 yıldır Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi ile mesleğinin geleceğine inanan gençlere yapılan yatırımın, ülkemizin geleceğine yapılan bir yatırım olduğuna gönülden inandıklarını söyledi. Ali Y. Koç, “Her yıl yarışmalarımızı kazanan öğrencileri Koç Holding’de ağarlarken, ne kadar önemli bir çalışmaya imza attığımızı bir kez daha görme fırsatım oluyor. Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi’nin bence en önemli sonucu meslek lisesi öğrencilerine kendilerini gösterme, yeteneklerini sergileme, özgüvenlerini güçlendirme imkanı sağlamasıdır.” dedi. “MLMM kapsamında alt projeler yürütmekten ve bunları yaygınlaştırmaktan çok mutluyuz” Günümüzde hızla değişen ve gelişen teknolojinin, mesleki eğitimde teknik becerinin tek başına yeterli bir dinamik olmadığını gösterdiğine değinen Ali Y. Koç, bu nedenle öğrencilere yönelik burs, staj, laboratuvar ve müfredat gibi desteklerin yanı sıra, onların kişisel gelişimlerine katkı sağlamayı amaçladıklarını ifade etti.
Gençlerin okul sıralarındayken sosyal becerilerini geliştirecek çalışmalarda da bulunurlarsa hayata daha iyi hazırlanmış olacaklarını dile getiren Ali Y. Koç, “ İşte bu bağlamda ‘Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi’ kapsamında 550’nin üzerinde çalışanımız meslek lisesi koçu olarak görev aldı ve gençlerin kişisel gelişimleri ve kariyer planlamalarında adeta rehber görevi gördü. Geçen yıl Özel Sektöre Gönüllüleri Derneği ile geliştirdiğimiz işbirliği kapsamında iş dünyasının önde gelen bir çok şirketi Meslek Lisesi Koçları Programı’na dahil olarak bizimle aynı heyecanı paylaştıklarını gösterdiler” dedi. MLMM kapsamında farklı alt projelerle geliştirmekten, mesleki eğitimle ilgili algıyı iyileştirmek için yürütülen faaliyetleri yaygınlaştırmaktan büyük heyecan duyduklarını söyleyen Ali Y. Koç, yarışmanın mesleki eğitimin önemini ve bir işin uzmanı olmanın değerini eğlenceli bir şekilde göstermek amacıyla kurgulandığını, görevlerden ilkini bizzat kendisi verdiği için, çok da kolay bir yarışma olmadığını içtenlikle söyleyebileceğini aktardı.
Ali Y. Koç şöyle devam etti: “Öğrenciler yarışma süresince mesleklerini çeşitli şekillerde anlatırken, kendilerinin de meslek sahibi olmanın değerini keşfettiklerine inanıyorum. Ayrıca, yarışma pek çok güçtü dijital uygulama arasından sıyrılarak “MIXX Awards Türkiye 2012” yarışmasında “sosyal pazarlama” kategorisinde altın ödüle layık görülerek Avrupa’da yarışmaya hak kazandı. Bu vesile ile de yarışmaya katılan 1346 gruba ve tüm öğrencilere teşekkür ediyor ve başarılarını devamını diliyorum.” Haydar Yenigün: “Meslek lisesi öğrencileri neleri başarabileceklerini ortaya koydular” Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün ödül töreninde yaptığı konuşmada, sonuçların meslek lisesi öğrencilerinin neler başarabileceklerini ortaya koyduğunu belirtirken, bunun çok memnun edici olduğunu vurguladı. Kendisinin de bir meslek lisesi mezunu olduğunu hatırlatan Haydar Yenigün, “Memleketin geleceği üretimle mümkün olacak. Meslek liseleri bu noktada çok önemli bir işi başarıyorlar. Öğrencilerimiz mesleklerini işin mutfağında öğreniyorlar” dedi.
Haydar Yenigün yarışmada dereceye giren öğrencileri tebrik ederek, “ Gelecekte bu gördüğümüz işlerden daha mükemmel şeyler başaracaksınız. Bu projeye destek vermek çok önemliydi ama sizler olmasaydınız tabi bu güzel sonuçlar ortaya çıkmazdı” dedi. Aylin Gezgüç, “ Öğrencilere ekip çalışması, girişimcilik, proje geliştirme ve uygulama gibi beceriler kazandırmak istedik” Koç Holding Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Dış İlişkiler Koordinatörü Aylin Gezgüç, MLMM Projesi’nin mesleki eğitimin özendirilmesi için 8000 meslek lisesi öğrencisine staj destekli eğitim bursu sağlanması hedefi ile başladığını ve ana hedefler doğrultusunda yürütülen pek çok alt projeyle geliştiğini kaydetti. Aylin Gezgüç, öğrencilerin ekip çalışması, girişimcilik, proje geliştirme ve uygulama gibi sosyal becerilerini geliştirmek ve gençler için rol modeller oluşturmanın projenin önemli odakları olduğunu söyledi. “’Liseler Mesleğiyle Yarışıyor’ Yarışması’nın da katılımcıların teknik ve sosyal becerilerini kullanarak görevlerini tamamlayabilecekleri bir internet platformu olarak tasarlandığını aktaran Aylin Gezgüç, öğrencilerin 2 ay süresince kendilerine verilen görevleri yerine getirmeye çalıştıklarını, pek çok zorlu görev ile baş başa kaldıklarını, çektikleri videoları Facebook hesaplarında paylaşarak interaktif bir süreç de yaşadıklarını söyledi.
“Yarışmaya 1.346 grup ve 7.800’den fazla öğrenci katıldı, 150 grup ön elemeyi geçti” Bu yarışmayı farklı ve heyecanlı kılan en önemli unsurlardan birinin yarışmacılara görev veren kişilerin profili olduğuna değinen Aylin Gezgüç, öğrencilere görevlerinin Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ali Y. Koç, değerli müzisyen Aslı Gökyokuş, Gripin Grubu’nun vokalisti Birol Namoğlu ve Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün tarafından verildiğini aktardı. Yarışmanın ön elemesine 1.346 grup ve 7.800’den fazla öğrenci katıldığını, böylece her 200 meslek liseliden birinin yarışmaya katılmış olduğuna değinen Aylin Gezgüç, “150 grup ön elemeyi geçerek, yarışmaya katılmaya hak kazandı. Ekiplerin ürettiği video ve görseller 400 binden fazla kişiye ulaştı” dedi.
Aylin Gezgüç şöyle devam etti: “Bu projeye katılan, kazanan ya da kazanmayan tüm meslek liseli arkadaşlarıma; onları destekleyen, yüreklendiren değerli öğretmen ve yöneticilerimize içten teşekkürlerimizi sunarım.” Yarışmada Marmaris 75. Yıl Kız Teknik ve Meslek Lisesi öğrencilerinin oluşturduğu “Empati” Grubu ve Karaman Sağlık Meslek Lisesi öğrencilerinin oluşturduğu “Dejavu 112” grubu başarıyla gerçekleştirdikleri görevlerin sonucunda ödül kazanmaya hak kazanırken, Eskişehir Sabiha Gökçen Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi öğrencileri ise hem kendilerine, hem de okullarına ödül kazandırdılar. “Uçak Bakım” ismiyle kurdukları grupla büyük ödülü kazanan öğrenciler, okullarının da 15.000 TL ödülün sahibi olmasını sağladılar.
Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi çerçevesinde bu yıl, öğrencilere işin başında olmanın ve bir konunun uzmanı olmanın değerini eğlenceli yöntemlerle göstermek amacıyla, sosyal medya üzerinden tüm meslek lisesi öğrencilere yönelik olarak Liseler Mesleğiyle Yarışıyor isimli yarışma hayata geçirildi.
Ali Y. Koç, “MLMM’ye 264 meslek lisesi, 8000 meslek lisesi öğrencisi, 20 Koç Topluluğu şirketi ve 550’yi aşkın çalışan gönüllü dahil oldu” Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ali Y. Koç, Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi’ni; mesleki teknik eğitimin önemi konusunda toplumun her kesiminde farkındalık yaratmak ve bu konuda liderlik yaparak, devletle iş dünyası arasında işbirliğinin tohumlarını atmak amaçlarıyla uygulamaya aldıklarını söyledi. Ali Y. Koç, “Projeye zaman içerisinde 264 meslek lisesi, 8000 meslek lisesi öğrencisi, farklı ölçek ve sektörlerde 20 Koç Topluluğu şirketi ve 550’yi aşkın çalışan gönüllü olarak dahil oldu” dedi.
Ali Y. Koç, “Mesleki eğitim bir yandan ülkemizin ihtiyacı olan nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesi için büyük önem taşırken; bir yandan da potansiyellerini keşfeden gençlerin inandıkları mesleklerde güçlü adımlarla kariyerlerini şekillendirmelerine imkan tanıyor” dedi. Ali Y. Koç, 7 yıldır Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi ile mesleğinin geleceğine inanan gençlere yapılan yatırımın, ülkemizin geleceğine yapılan bir yatırım olduğuna gönülden inandıklarını söyledi. Ali Y. Koç, “Her yıl yarışmalarımızı kazanan öğrencileri Koç Holding’de ağarlarken, ne kadar önemli bir çalışmaya imza attığımızı bir kez daha görme fırsatım oluyor. Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi’nin bence en önemli sonucu meslek lisesi öğrencilerine kendilerini gösterme, yeteneklerini sergileme, özgüvenlerini güçlendirme imkanı sağlamasıdır.” dedi. “MLMM kapsamında alt projeler yürütmekten ve bunları yaygınlaştırmaktan çok mutluyuz” Günümüzde hızla değişen ve gelişen teknolojinin, mesleki eğitimde teknik becerinin tek başına yeterli bir dinamik olmadığını gösterdiğine değinen Ali Y. Koç, bu nedenle öğrencilere yönelik burs, staj, laboratuvar ve müfredat gibi desteklerin yanı sıra, onların kişisel gelişimlerine katkı sağlamayı amaçladıklarını ifade etti.
Gençlerin okul sıralarındayken sosyal becerilerini geliştirecek çalışmalarda da bulunurlarsa hayata daha iyi hazırlanmış olacaklarını dile getiren Ali Y. Koç, “ İşte bu bağlamda ‘Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi’ kapsamında 550’nin üzerinde çalışanımız meslek lisesi koçu olarak görev aldı ve gençlerin kişisel gelişimleri ve kariyer planlamalarında adeta rehber görevi gördü. Geçen yıl Özel Sektöre Gönüllüleri Derneği ile geliştirdiğimiz işbirliği kapsamında iş dünyasının önde gelen bir çok şirketi Meslek Lisesi Koçları Programı’na dahil olarak bizimle aynı heyecanı paylaştıklarını gösterdiler” dedi. MLMM kapsamında farklı alt projelerle geliştirmekten, mesleki eğitimle ilgili algıyı iyileştirmek için yürütülen faaliyetleri yaygınlaştırmaktan büyük heyecan duyduklarını söyleyen Ali Y. Koç, yarışmanın mesleki eğitimin önemini ve bir işin uzmanı olmanın değerini eğlenceli bir şekilde göstermek amacıyla kurgulandığını, görevlerden ilkini bizzat kendisi verdiği için, çok da kolay bir yarışma olmadığını içtenlikle söyleyebileceğini aktardı.
Ali Y. Koç şöyle devam etti: “Öğrenciler yarışma süresince mesleklerini çeşitli şekillerde anlatırken, kendilerinin de meslek sahibi olmanın değerini keşfettiklerine inanıyorum. Ayrıca, yarışma pek çok güçtü dijital uygulama arasından sıyrılarak “MIXX Awards Türkiye 2012” yarışmasında “sosyal pazarlama” kategorisinde altın ödüle layık görülerek Avrupa’da yarışmaya hak kazandı. Bu vesile ile de yarışmaya katılan 1346 gruba ve tüm öğrencilere teşekkür ediyor ve başarılarını devamını diliyorum.” Haydar Yenigün: “Meslek lisesi öğrencileri neleri başarabileceklerini ortaya koydular” Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün ödül töreninde yaptığı konuşmada, sonuçların meslek lisesi öğrencilerinin neler başarabileceklerini ortaya koyduğunu belirtirken, bunun çok memnun edici olduğunu vurguladı. Kendisinin de bir meslek lisesi mezunu olduğunu hatırlatan Haydar Yenigün, “Memleketin geleceği üretimle mümkün olacak. Meslek liseleri bu noktada çok önemli bir işi başarıyorlar. Öğrencilerimiz mesleklerini işin mutfağında öğreniyorlar” dedi.
Haydar Yenigün yarışmada dereceye giren öğrencileri tebrik ederek, “ Gelecekte bu gördüğümüz işlerden daha mükemmel şeyler başaracaksınız. Bu projeye destek vermek çok önemliydi ama sizler olmasaydınız tabi bu güzel sonuçlar ortaya çıkmazdı” dedi. Aylin Gezgüç, “ Öğrencilere ekip çalışması, girişimcilik, proje geliştirme ve uygulama gibi beceriler kazandırmak istedik” Koç Holding Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Dış İlişkiler Koordinatörü Aylin Gezgüç, MLMM Projesi’nin mesleki eğitimin özendirilmesi için 8000 meslek lisesi öğrencisine staj destekli eğitim bursu sağlanması hedefi ile başladığını ve ana hedefler doğrultusunda yürütülen pek çok alt projeyle geliştiğini kaydetti. Aylin Gezgüç, öğrencilerin ekip çalışması, girişimcilik, proje geliştirme ve uygulama gibi sosyal becerilerini geliştirmek ve gençler için rol modeller oluşturmanın projenin önemli odakları olduğunu söyledi. “’Liseler Mesleğiyle Yarışıyor’ Yarışması’nın da katılımcıların teknik ve sosyal becerilerini kullanarak görevlerini tamamlayabilecekleri bir internet platformu olarak tasarlandığını aktaran Aylin Gezgüç, öğrencilerin 2 ay süresince kendilerine verilen görevleri yerine getirmeye çalıştıklarını, pek çok zorlu görev ile baş başa kaldıklarını, çektikleri videoları Facebook hesaplarında paylaşarak interaktif bir süreç de yaşadıklarını söyledi.
“Yarışmaya 1.346 grup ve 7.800’den fazla öğrenci katıldı, 150 grup ön elemeyi geçti” Bu yarışmayı farklı ve heyecanlı kılan en önemli unsurlardan birinin yarışmacılara görev veren kişilerin profili olduğuna değinen Aylin Gezgüç, öğrencilere görevlerinin Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ali Y. Koç, değerli müzisyen Aslı Gökyokuş, Gripin Grubu’nun vokalisti Birol Namoğlu ve Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün tarafından verildiğini aktardı. Yarışmanın ön elemesine 1.346 grup ve 7.800’den fazla öğrenci katıldığını, böylece her 200 meslek liseliden birinin yarışmaya katılmış olduğuna değinen Aylin Gezgüç, “150 grup ön elemeyi geçerek, yarışmaya katılmaya hak kazandı. Ekiplerin ürettiği video ve görseller 400 binden fazla kişiye ulaştı” dedi.
Aylin Gezgüç şöyle devam etti: “Bu projeye katılan, kazanan ya da kazanmayan tüm meslek liseli arkadaşlarıma; onları destekleyen, yüreklendiren değerli öğretmen ve yöneticilerimize içten teşekkürlerimizi sunarım.” Yarışmada Marmaris 75. Yıl Kız Teknik ve Meslek Lisesi öğrencilerinin oluşturduğu “Empati” Grubu ve Karaman Sağlık Meslek Lisesi öğrencilerinin oluşturduğu “Dejavu 112” grubu başarıyla gerçekleştirdikleri görevlerin sonucunda ödül kazanmaya hak kazanırken, Eskişehir Sabiha Gökçen Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi öğrencileri ise hem kendilerine, hem de okullarına ödül kazandırdılar. “Uçak Bakım” ismiyle kurdukları grupla büyük ödülü kazanan öğrenciler, okullarının da 15.000 TL ödülün sahibi olmasını sağladılar.