Dayanıklı Tüketim Sektöründeki Gelişmeler
2020 Yılında büyümesini sürdüren küresel beyaz eşya pazarı, ciro bazında %4 büyüyerek 215 milyar ABD doları ciroya ulaşmıştır.
Türkiye’nin ana ihracat pazarı olan Avrupa’da, beyaz eşya sektörü 2019 yılına göre adet bazında yaklaşık %8 büyüme kaydetmiştir.
2020 yılında Batı Avrupa pazarı, özellikle İngiltere ve Almanya pazarlarındaki artışın etkisiyle yaklaşık %6 büyümüştür. İngiltere pazarının büyümesi yaklaşık %10, Almanya pazarının %9, Fransa pazarının %1’in altında ve İspanya pazarının ise %3 olmuştur.
2020 yılında Doğu Avrupa pazarı Batı Avrupa’ya benzer şekilde güçlü bir performans sergileyerek yaklaşık %13 büyüme kaydetmiştir. Bölgenin en büyük pazarı olan Rusya’da satış adetleri 2019’a göre yaklaşık %20 büyürken, ikinci büyük pazar olan Polonya’da yaklaşık %13 büyüme kaydedilmiştir. Romanya pazarının büyümesi yaklaşık %8, Ukrayna pazarınınki ise %13 seviyesinde gerçekleşmiştir. Güney Afrika beyaz eşya pazarı geçtiğimiz yıla göre %3’lük bir daralma kaydetmiştir.
2020 yılında, Türkiye beyaz eşya pazarında iç satışlar yıllık %16 artışla 7,8 milyon adet seviyesine ulaşmıştır. İhracat adetleri geçtiğimiz yıla göre az da olsa artarak yaklaşık 22 milyon adet seviyesinde gerçekleşmiştir. Toplam üretim de 2019 yılına göre %3 artarak 29 milyon adet seviyesine yükselmiştir. Perakende panel verilerine göre, TV pazarı adetsel olarak yaklaşık %13, klima pazarı ise %12 oranında büyümüştür.
Türkiye’nin ana ihracat pazarı olan Avrupa’da, beyaz eşya sektörü 2019 yılına göre adet bazında yaklaşık %8 büyüme kaydetmiştir.
2020 yılında Batı Avrupa pazarı, özellikle İngiltere ve Almanya pazarlarındaki artışın etkisiyle yaklaşık %6 büyümüştür. İngiltere pazarının büyümesi yaklaşık %10, Almanya pazarının %9, Fransa pazarının %1’in altında ve İspanya pazarının ise %3 olmuştur.
2020 yılında Doğu Avrupa pazarı Batı Avrupa’ya benzer şekilde güçlü bir performans sergileyerek yaklaşık %13 büyüme kaydetmiştir. Bölgenin en büyük pazarı olan Rusya’da satış adetleri 2019’a göre yaklaşık %20 büyürken, ikinci büyük pazar olan Polonya’da yaklaşık %13 büyüme kaydedilmiştir. Romanya pazarının büyümesi yaklaşık %8, Ukrayna pazarınınki ise %13 seviyesinde gerçekleşmiştir. Güney Afrika beyaz eşya pazarı geçtiğimiz yıla göre %3’lük bir daralma kaydetmiştir.
2020 yılında, Türkiye beyaz eşya pazarında iç satışlar yıllık %16 artışla 7,8 milyon adet seviyesine ulaşmıştır. İhracat adetleri geçtiğimiz yıla göre az da olsa artarak yaklaşık 22 milyon adet seviyesinde gerçekleşmiştir. Toplam üretim de 2019 yılına göre %3 artarak 29 milyon adet seviyesine yükselmiştir. Perakende panel verilerine göre, TV pazarı adetsel olarak yaklaşık %13, klima pazarı ise %12 oranında büyümüştür.