Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
Skip Navigation Linkstat-gida

Tat Gıda

Üretim
Tat fabrikalarında, 2016 yılında Mustafakemalpaşa, Karacabey ve Torbalı’daki üç ayrı tesiste toplam 327 bin ton taze domates işlenmiştir. Sözleşmeli çiftçilerle birlikte “İyi Tarım Uygulamaları” başlatılmıştır. Sözleşmeli 650 çiftçiye zirai eğitimler verilmiş ve çiftçiye hasat kalitesi ve hasat veriminin artırılması yönünde katkı sağlanmıştır. Deneme tarlasına iklim istasyonu kurulması, çiftçilere teknik eğitimler verilmesi, ziraat mühendislerinin tarla ziyaretlerinde veri toplama sürecinin dijitalleşmesi uygulamaları devreye alınmıştır.

Süt ve süt ürünleri iş kolunda büyümeye yönelik yatırımlar devam etmektedir. 2016 yılında, Mustafakemalpaşa ve Söke’de bulunan SEK süt işleme tesislerinde 1.200 ton/gün kapasiteye ulaşılmıştır. Makarna üretim tesisi, günde 320 ton buğday işleme kapasitesine sahip olup Pastavilla markası ile sade, tam buğday ve zenginleştirilmiş ürünler şeklinde üretimini sürdürmektedir.

Finansal durum
Tat Gıda’nın cirosu 2016 yılında bir önceki yıla göre %8 büyümüştür. Esas faaliyet kârı bir önceki yıla göre %7 büyüyerek 70 milyon TL, sürdürülen faaliyetlerden vergi öncesi kâr ise %8 büyüme ile 69 milyon TL olarak gerçekleşmiştir. 2016’daki genel ekonomik olumsuzluklara rağmen, verimlilik artışı yoluyla, Tat Gıda güçlü kârlılık performansı sergilemiştir. Kredi borçları azaltılmış, finansal yapısı güçlendirilmiştir. Şirket bu sayede önümüzdeki dönemde yeni ürün geliştirme ve marka yatırımlarına daha fazla kaynak ayırabilecek durumdadır.

Lider markalar ve yeni ürünler
Tat Gıda, 2016 yılında liderliğini pekiştirmek ve pazar pozisyonunu güçlendirmek amacıyla markalarıyla duygusal bağı kuvvetlendiren iletişim çalışmalarının yanı sıra özellikle gençleri hedefleyen dijital pazarlama faaliyetleri gerçekleştirmiştir. “Tatlı Domatesler Ailesi”nin iletişimine 2016 yılında da devam edilmiştir. “Tatlı Domatesler Ailesi” videosu, 100 milyonun üzerinde izlenmiş; 2016 yılında 2 kez youtube kanalının en çok izlenen 10 videosu arasında yer almıştır.

SEK Türkiye’de bir “İlk” olan SEK Quark’ı piyasaya sunarak, “İyi Tatlı” konumlandırmasıyla sağlıklı atıştırmalık pazarına başarılı bir giriş yapmıştır. SEK Quark, sağlıklı beslenme konusunda uzman kanaat önderlerini de kapsayan entegre pazarlama iletişimi ile tüketicilere tanıtılmıştır.

SEK, sade ve çeşnili “Taze Peynir” ürünlerinin lansmanı ile 2016 yılında peynir kategorisinde de bir ilke imza atmıştır. Şirket yıl içinde, lider olduğu pastörize süt kategorisinde, “İyilikle Beslen” sloganıyla günlük sütün yararlarını vurgulayan ve kategoriyi büyütmeyi amaçlayan tutarlı bir iletişim yapmış ve pastörize süt ailesinde yeni ürünlerin lansmanını gerçekleştirmiştir.

Ödüller ve başarılar
Tat Gıda markalarından SEK, “Soğuk Kahve” ürün grubu için hazırladığı reklam kampanyası ile Effie Awards Türkiye 2016 Reklam Etkinliği Yarışması’nda iki “Altın Ödül”e ve 2016 Felis Ödülleri’nde Felis 1’incilik ödülüne layık görülmüştür. “Tatlı Domatesler” animasyon filmi 2016 Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’nde “Bronz Ödül”e layık görülmüştür.

Quark, pastörize süt ve salça ürünleri Uluslararası Lezzet ve Kalite Enstitüsü tarafından “Üstün Lezzet Ödülü”ne layık görülmüştür.

2017 yılı beklenti, hedef ve stratejiler
Tat Gıda, 2016 yılında verimlilik ve kârlılık anlamında hedeflerini gerçekleştirmiştir. 2017 yılında satış hacminin ve pazardaki pozisyonun güçlendirilmesi için inovatif ürünlerin lansmanına, marka yatırımlarına ve dağıtım, lojistik faaliyetlerinin güçlendirilmesine devam edilecektir.

Şirket aynı zamanda son yıllarda özellikle Avrupa ve Orta Doğu pazarlarında gerçekleştirdiği artan oranda markalı ürün satışlarını sürdürmeyi ve süpermarket raflarında Tat markasıyla daha fazla yer almayı hedeflemektedir.

tatgida.com