Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
Skip Navigation Linksaygaz

Aygaz

Koç Topluluğu’nun enerji sektöründe faaliyet gösteren ilk şirketi Aygaz, İstanbul Sanayi Odası’nın sıralamasına göre Türkiye’nin 13’üncü büyük sanayi şirketidir ve LPG sektöründe faaliyet gösteren halka açık ilk ve tek şirket konumundadır.

Etkin bayi ve dağıtım ağı
2016 yılında Aygaz, yeni bir rekorla 2,1 milyon tonu aşan miktarda LPG satışı gerçekleştirmiştir.

Türkiye çapında Aygaz, Mogaz ve Lipetgaz markalarıyla hizmet veren 2.200’ün üzerinde tüpgaz satış noktası bulunan Aygaz, etkin bayi yapılanması ve kurumsallaştırdığı iş kültürüyle, tüpgaz pazarında hem müşteriye yakınlığı hem de hizmet hızı ve kalitesiyle rekabet üstünlüğünü sürdürmektedir. 2016 yılında EPDK verilerine göre, yurt içi tüpgaz tüketimi %0,6 oranında artarak, 821 bin ton seviyesinde gerçekleşmiştir. Aygaz 342 bin ton satış ve %42 pazar payı ile sektördeki açık ara liderliğini sürdürmüştür.

2016 yılında Aygaz’ın otogaz satışları geçen yıla göre %2 artarak 792 bin ton seviyesine gelmiştir. Aygaz, 1.700’ün üzerinde lisanslı otogaz istasyonuyla Türkiye’nin en yaygın otogaz dağıtım ağına sahip olan firmadır. Avrupa’nın en büyük pazarı olan Türkiye’de otogaz tüketimi EPDK verilerine göre %2,4 artışla 3 milyon 142 bin tona ulaşmıştır. Otogazın çevre dostu bir ürün olduğuna ilişkin farkındalık giderek artarken, dönüşüm sistemlerinin teknolojilerinin gelişmesinin etkisi ile kullanıcıların performans ve güvenlik konusundaki algısı da olumlu yönde gelişmektedir.

2003’ten bu yana sürdürülen ve 2016’da da yinelenen bağımsız araştırma sonuçlarına göre Aygaz, hem tüpgaz hem de otogaz segmentlerinde sektördeki en yüksek müşteri memnuniyetine sahip marka unvanını kesintisiz bir biçimde sürdürmektedir.

Yatırımlar
Aygaz ve bağlı ortaklıkları; 2016 yılında ağırlıklı olarak tesis modernizasyon, yeni otogaz istasyonları, tüp, çevre ve güvenlik başlıklarında olmak üzere 98 milyon TL tutarında yatırım harcaması gerçekleştirmiştir.

Ödüller ve başarılar
• Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve Ipsos ortaklığıyla düzenlenen Türkiye Müşterinin Sesi (TMS) araştırmasında Aygaz, tüpgaz ve otogaz segmentlerinin her ikisinde de “Müşteri Bağlılık Seviyesi En Yüksek Marka” seçilmiştir.
• Reklamcılar Derneği tarafından düzenlenen; iletişim, reklam ve pazarlama gibi yaratıcı disiplinlerin buluşma noktası olan Kristal Elma Reklam Ödülleri’nde Aygaz, tüpgazda 4 ve otogazda 2 olmak üzere, ödül verilen 11 kategorinin 5’inde toplam 6 ödüle layık görülmüştür.
• Aygaz, bu yıl 11’incisi düzenlenen ve pazarlama iletişimi alanında en yaratıcı projelerin değerlendirildiği Felis Ödülleri’nde toplam 5 ödülün sahibi olmuştur.
• Aygaz Otogaz markası için hazırlanan ve usta oyuncu Şener Şen’in rol aldığı Türkiye Yola Aygaz’la Çıkıyor temalı iletişim kampanyası ile Aygaz; Reklamcılar Derneği, Reklamverenler Derneği ve Effie Worldwide Inc.’nin iş birliğiyle düzenlenen 8’inci Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nda “Gümüş Effie” ödülüne layık görülmüştür.
• Koç Holding’in Haziran 2015’te başlattığı Ülkem İçin Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Destekliyorum projesinde Aygaz, Koç Topluluğu’nda 2.500’ün altında personel sayısı olan şirket kategorisinde “Ülkem İçin En Başarılı Şirket Ödülü”nü almıştır.
• Aygaz, Avrupa Birliği ülkelerinin yanı sıra aralarında Türkiye, Norveç, İsviçre, Makedonya ve Sırbistan’ın da bulunduğu 33 ülkeden birçok firmanın yarıştığı Avrupa İş Ödülleri’nde (European Business Awards), müşteri odaklılık kategorisinde “Onur Kurdelesi”nin (Ruban d’Honneur) sahibi olmuştur.

 
AYGAZ DOĞAL GAZ
2004 yılında kurulan ve Aygaz bağlı ortaklığı olan Aygaz Doğal Gaz, serbest tüketicilere boru hatları üzerinden doğal gaz satışının yanında, boru hatları üzerinden doğal gaz kullanamayan tüketicilere özel taşıma araçları ile sıvılaştırılmış doğal gazın (LNG) toptan satışı ve iletimi faaliyetlerini yürütmektedir. Faaliyetlerini “Doğal Gaz Piyasasının Çok Yönlü Oyuncusu Olmak” vizyonuyla sürdüren Aygaz Doğal Gaz, pazar dinamiklerini ve fırsatları yakından izlemektedir.

2016 yılında toplam 1.061 milyon m3 satış hacmi ve 864 milyon TL ciro elde eden Aygaz Doğal Gaz, sektördeki konumunu korumuştur.

2017 yılı beklenti, hedef ve stratejiler
Aygaz’ın ana hedefi, başta LPG ve doğal gaz olmak üzere Türkiye ve potansiyel pazarların enerji çözümleri sunan öncü şirketi olmaktır. Aygaz’ın kısa ve orta vadeli stratejilerinin başında, faaliyet gösterdiği tüm segmentlerde pazar payını büyüterek liderliğini sürdürmek ve mevcut iş modelini LPG tüketiminin artma trendinde olduğu yurt dışı pazarlara taşımaktır.

aygaz.com.tr