Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
Skip Navigation Linksopet

Opet

Opet, akaryakıt dağıtım sektöründe, perakende satışlar, ticari ve endüstriyel satışlar, depolama ve uluslararası ürün ticareti alanlarında faaliyet göstermektedir. Ayrıca Alman madeni yağ şirketi Fuchs ile %50-50 ortaklığı Opet-Fuchs kanalıyla madeni yağların üretimi ve pazarlamasını, Türk Hava Yolları ile %50-50 ortaklığı THY-Opet ile de jet yakıtı ikmali ve satışını yapmaktadır.

Opet, 2016 yılında yaklaşık %8 büyüyen akaryakıt dağıtım sektöründe pazar payını artırarak 2’ncilik konumunu sağlamlaştırmıştır.

2016 yılı Opet’in etkin konumlanmış bayi ağı ile satışlarını pazar büyümesi üzerinde artırdığı bir yıl olmuştur. Bununla birlikte kur ve fiyat hareketlerine karşı Şirket, risk politikaları çerçevesinde hareket ederek finansal düzeyde olumlu yönde etkilenmiştir.

İştiraklerden THY-Opet, Türkiye’deki 51 havalimanının tamamında yerli ve yabancı pek çok havayoluna hizmet vermektedir. 2016 yılında satış hacmi, konjonktürel şartlar nedeniyle 2015 yılına göre %7 düşerek 3,7 milyon m³ jet yakıtı satışı gerçekleştirmiştir.

Ödüller ve başarılar
1.500’ün üzerinde Opet ve Sunpet bayisiyle tüketiciye hizmet veren Opet, “Kusursuz Hizmet Anlayışı” ile sektöründe tüketicinin ilk tercihi olmayı hedeflemektedir. Bu hedef doğrultusunda yapılan çalışmalar sonucu 2016 yılında Şirket, başarısını aldığı pek çok ödülle perçinlemiştir.

2016 yılında Şirket’in aldığı ödüller aşağıda sıralanmıştır:
• Capital Dergisi / Akaryakıt sektörünün ‘‘En Beğenilen Şirketi” ödülü
• IPSOS ve KalDer / “Müşteri Bağlılık Seviyesi En Yüksek Marka”
• Türkiye İtibar Akademisi / “Türkiye’nin En İtibarlı Akaryakıt Dağıtım Markası”
• Woman to Watch / Yönetim Kurulu üyesi ve kurucusu Sayın Nurten Öztürk, “Yaşam Boyu Onur Ödülü”
• “Barcelona’da Bir Gün” isimli reklam filmi / “Kristal Elma Bronz” ve “Felis Başarı Ödülü”
• “Kaçan Otobüs” isimli reklam filmi / “Felis Başarı Ödülü”
• Lovemark / Akaryakıt sektöründe 3’üncü kez “Aşkla Bağlanılan Marka”
• Marketing Power / İnovatif pazarlama uygulamaları
• Brandage Dergisi / Marka ürün eşleşmesi “Arda Turan-Opet En İyi Eşleşme”
• Euro Cloud Awards’da Machine Learning kategorisinde Türkiye 2’nciliği

Çevreye ve topluma saygı
Kararlarını tüm paydaşlarına karşı yüksek sorumluluk anlayışı ve etik değerleri doğrultusunda alan Opet, sosyal sorumluluk projelerini bu bilinçle geliştirmekte ve uygulamaktadır. Sosyal sorumluluğa odaklanmayı kurum kültürünün bir parçası haline getiren Opet, “Tarihe Saygı”, “Yeşil Yol”, “Örnek Köy”, “Temiz Tuvalet” ve “Trafik Dedektifleri” gibi birçok başarılı projeye imza atmıştır.

2017 yılı beklenti, hedef ve stratejiler
2017 yılının, Şirket’in önceliği olan müşteri memnuniyeti korunarak, kârlılıktan ödün vermeden sektör büyümesinin üzerinde bir büyüme hedeflenen ve bu hedefler doğrultusunda gerekli yatırımların yapılacağı bir yıl olması beklenmektedir.


opet.com.tr

facebook.com/opet

twitter.com/opettr