Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
Skip Navigation Linksyapi-kredi

Yapı Kredi

1944 yılından bu yana hizmet veren Yapı Kredi, yurt içi ve yurt dışı bankacılık iştirakleri ile öncü bir finansal hizmet kuruluşudur. Faaliyetlerini perakende bankacılık (bireysel bankacılık, KOBİ bankacılığı, platinum bankacılık ve kartlı ödeme sistemleri), kurumsal ve ticari bankacılık, özel bankacılık ve varlık yönetimi altında yürütmektedir. Banka’nın operasyonları; portföy yönetimi, yatırım, finansal kiralama ve faktoringden oluşan yurt içi iştirakleri ile; Hollanda, Azerbaycan ve Malta’daki yurt dışı bankacılık iştirakleri tarafından desteklenmektedir.

Yapı Kredi, 866 şube (%8,2 pazar payıyla 6’ncı), yaklaşık 18 bin genç ve dinamik çalışan, 4.310 adet ATM (%8,6 pazar payıyla 5’inci), öncü dijital bankacılığı ve üç çağrı merkezi ile hizmet sunmaktadır.

2017 yılında dengeli büyüme stratejisine devam edilmiştir.
İstikrarlı büyümesini sürdüren Yapı Kredi; bir yandan hizmet ağında verimliliğe odaklanırken diğer yandan dijitalleşmeye yönelik yatırımlarını artırmıştır. Müşteri odaklı yenilikçi yaklaşımı sayesinde 2017 yılı boyunca 232 bin yeni net aktif müşteri kazanan Banka, aylık ortalama işlem adedini 2016 yılına kıyasla %32 artırmıştır.

2017’de Yapı Kredi, sektördeki konumunu güçlendirirken, ticari verimliliğini de artırarak mali performansını daha üst seviyelere taşımayı başarmış ve değer yaratmaya odaklı dengeli büyüme stratejisini devam ettirmiştir.

Banka’nın 2017 yılı toplam nakdi ve gayri nakdi krediler hacmi %14 büyüyerek 278,7 milyar TL’ye ulaşmıştır. Toplam mevduat hacmi ise %10 artarak 173,4 milyar TL’ye yükselmiştir.

Yapı Kredi fonlama kaynaklarını çeşitlendirmeyi sürdürmüş, yıl boyunca sendikasyon, seküritizasyon, tahvil ihracı ile diğer finansal enstrümanları kullanarak yaklaşık 5 milyar ABD doları kaynak sağlamıştır.

Gelir yaratımında istikrarı sürdürmeyi hedefleyen Yapı Kredi, gider yönetiminde ise verimlilik kazanımları ile daha fazla tasarruf yaratmaya odaklanmıştır. Buna paralel olarak gider/gelir rasyosu %44’ten %42 seviyesine gelmiştir.

Banka’nın maddi ortalama özkaynak kârlılığı 78 baz puan artarak %13,6 olurken, sermaye yeterlilik oranı 2016 yıl sonuna göre 28 baz puan yükselerek %14,5 seviyesinde gerçekleşmiştir.

Yapı Kredi, Türk bankacılığının dijital dönüşümüne öncülük etmektedir.
Yapı Kredi için 2017, mobil bankacılık başta olmak üzere tüm dijital kanalların hızla geliştirilip zenginleştirilmeye devam edildiği bir yıl olmuştur. Bankacılığın dijital dönüşümüne öncülük eden Yapı Kredi, “Göz Tarama” teknolojisi ve QR kod ile ATM’ye dokunmadan para çekme işlemi gibi inovasyonları 2017’de de sürdürmüştür. Yıl boyunca devreye alınan yenilikler arasında; Yapı Kredi Siri ve iMessage üzerinden sesle ya da mesajla hızlı para gönderimi, Yapı Kredi Mobil’den, şubeden istenilen tarih ve saate randevu alımı, Yapı Kredi Mobil ile akıllı telefonların POS cihazlarına yaklaştırılması sayesinde ödeme işlemlerinin tamamlanması gibi öncü dijital uygulamalar bulunmaktadır.

Yatırımlarının yaklaşık %70’i teknoloji yatırımlarından oluşan Yapı Kredi Bankası benimsediği yenilikçi hizmet anlayışı neticesinde; son bir yılda mobil bankacılık hizmetlerini aktif olarak kullanan müşteri sayısını %51 artışla 3,7 milyona, internet bankacılığı müşteri sayısını ise %32 artışla 4,4 milyona ulaştırmıştır.

Geleceğe yönelik beklentiler
Yapı Kredi, 2018 yılında sektördeki konumunu, sağlam aktif kalitesini, sermaye ve likidite tabanını korumayı hedeflemektedir. Her alanda dengeli ve sağlıklı büyümeye odaklanan Banka, dijital bankacılık alanında da yatırımlarına devam edecektir. Yapı Kredi’nin gelecek dönemdeki temel önceliği ise gelir yaratımında ve etkin gider yönetiminde elde ettiği performansı sürdürebilir kılmaktır.


yapikredi.com.tr