Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
Skip Navigation Linksford-otosan

Ford Otosan

Türkiye’nin ihracat şampiyonu
Ford Otosan 2016’nın zorlu faaliyet ortamına rağmen yılı güçlü sonuçlarla tamamlamıştır. Dünyada sadece Yeniköy Fabrikası’nda üretilen Ford Courier, devreye alındığı günden itibaren yakaladığı güçlü performansı bu yıl da sürdürmüş ve Türkiye’de 2016 yılında en çok tercih edilen hafif ticari araç olmuştur. Binek araçlarda Şirket’in kârlılık odağı sürerken ticari araçlarda kârlı büyüme devam etmiştir. Ford Otosan ticari araçlarda %29,3 payla liderlik pozisyonunu pekiştirmiştir.

Avrupa ticari araç pazarı 2016’da büyümesini sürdürmüştür. Ford markası da Avrupa’da ticari araç satışlarında 2015 yılında yakaladığı 1’inciliği devam ettirmiştir. Ford Otosan, Avrupa’da satılan Transit Ailesi araçların %81’ini üreterek Ford’un başarısında önemli katkı sahibi olmuştur. Şirket’in ihracat adetleri en önemli ihracat pazarlarından olan İngiltere’nin Avrupa Birliği’nden çıkma kararı ve bunu takip eden gelişmelere rağmen 2015 yılının üzerinde gerçekleşerek 257 bin adede ulaşmıştır. Ford Otosan böylece Türkiye ticari araç ihracatının %60’ından fazlasını tek başına gerçekleştirmiştir. Ford Otosan, 2015 yılında olduğu gibi 2016 yılında da ülkemizin ihracat şampiyonu olma gururuna erişmiştir.

Yüksek kapasite kullanımı sürdü Kocaeli Fabrikaları’nda 400 bin, İnönü Fabrikası’nda ise 15 bin adet olmak üzere toplam 415 bin adet araç üretim kapasitesiyle Ford Otosan, Türkiye’nin en büyük otomotiv şirketidir. 2016 yılında 333.749 adet ile üç vardiya üzerinden toplam %80 kapasite kullanımına erişilmiştir.

Türkiye’nin en büyük ticari araç üreticisi ve ihracatçısı olan Ford Otosan, 10.261 çalışanıyla istihdam lideri konumunu korurken, ülkemiz ve ortakları için değer yaratmayı sürdürmüştür.

Türk otomotivinin en büyük ar-ge gücü
Ford Otosan; motor, iç ve dış görsel tasarım dahil, tüm bir aracı tasarlayabilen tek Türk otomotiv şirketidir. Ford’un ağır ticari araçlar ve ilgili dizel motor ve motor sistemleri için küresel mühendislik merkezi olan Ford Otosan, hafif ticari araç tasarım ve mühendisliğin de destek merkezidir. Ford Motor Company ve Ford Otosan adına sürdürülen projelerde motor, motor sistemleri, gövde ve iç mekan geliştirme gibi birçok farklı proje yürütülmektedir. Özellikle yakıt ekonomisi ve emisyon optimizasyonu, sürücü destek sistemleri, test süreçleri ve analitik yöntemler geliştirme konularında yenilikçi fikirlere odaklanılmaktadır.

%100 Türk mühendisliğinin eseri Ecotorq motor devreye alındı Ford Otosan dört yıl süren bu projede; inovatif bir mimariye sahip, Euro-6 emisyonlarını sağlayan, Euro-7 emisyonlarına hazır, dünya pazarları için rekabetçi, sınıfında lider özelliklere sahip bir motor ailesi geliştirmiştir. 100 milyon ABD Doları’nı aşkın yatırımla hayata geçen yeni nesil Ecotorq motorların seri imalatı 30 Mart 2016’da İnönü Fabrikası’nda başlamıştır. Türkiye’de sıfırdan geliştirilen ve üretilen ilk ve tek kamyon motoru olan Ecotorq’un fikri ve sınai haklarının %100’ü Ford Otosan’a aittir. Ford Cargo kamyonlarında kullanılmakta olan yeni nesil Ecotorq E6 motor ailesi; TÜBİTAK, Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) ve TÜSİAD iş birliği ile 2016 yılında 12’ncisi düzenlenen Teknoloji Ödülleri’nde “Büyük Ödül” almaya layık bulunmuştur.

Türk otomotiv sektörünün patent şampiyonu
Türk otomotiv sektörünün patent şampiyonu olan Ford Otosan, ülkemizdeki 3’üncü büyük patent portföyünün de sahibidir. Şirket, 2016’da Türk Patent Enstitüsü’ne 178 patent başvurusu gerçekleştirmiştir. 38 adet uluslararası başvuru da “Patent Cooperation Treaty” başvurusu ile koruma altına alınmıştır.

İnovasyon ve dijitalleşme hamlelerini yıl boyunca artan bir hızla sürdüren Ford Otosan, Türkiye İhracatçılar Meclisi ve A.T. Kearney iş birliğiyle Türkiye inovasyon liderlerinin belirlendiği İnovaLİG’de “İnovasyon Organizasyonu ve Kültürü” kategorisinde ödüle layık görülmüştür. Bu ödülle ülkemizi Avrupa’daki “IMP3roveplatformu”nda veya “Best Innovator” yarışmasında temsil etme hakkı kazanmıştır.

2017 yılı beklenti, hedef ve stratejiler
2015 ve 2016 yıllarında 1 milyon adedin üzerinde rekor satış rakamına ulaşan Türk otomotiv sektörünün; binek araçlarda uygulanan Özel Tüketim Vergisi artışı, kur etkisi ve yüksek baz yılı sebebiyle daralacağı öngörülmektedir. Ford Otosan’ın ana ihracat pazarını oluşturan Avrupa’da 3,5 tona kadar olan ticari araç segmenti için olumlu beklentiler mevcuttur. Ford markasının kuvvetli pazar payı performansıyla Şirket’in ihracatta 2016’nın üzerinde bir performans göstermesi hedeflenmektedir. Maliyetleri iyileştirmeye yönelik çalışmaların sürdürülmesi hedeflenmekte ve bu çalışmaların kârlılığın artmasına katkıda bulunacağı beklenmektedir.

ford.com.tr