Sevindiren Yeni Yasa!
Tanı'nın Genel Müdürü Engin Oytaç, 1 Mayıs 2015'te yürürlüğe girecek Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'un müşteri ilişkileri yönetimi anlayışını tamamen değiştireceği vurguladı.
Türkiye'den doğan global vizyon: Tanı
Farklı sektörlerden markaları bir araya getirerek koalisyon sadakat programı oluşturmak için Türkiye'de kurulan ilk şirket olan Tanı, sektöründe öne çıkan markaların müşteri veri tabanlarını yöneten ve halen toplam 44 milyonu aşkın müşteri kaydıyla Türkiye'nin en zengin veri tabanlarını yöneten şirketi olarak dikkatleri üzerine çekiyor. Tanı Genel Müdürü Engin Oytaç, "Koç Topluluğu altında vizyoner bir yaklaşımla yaklaşık 13 yıl önce kurulan veri şirketi Tanı, birlikte çalıştığı şirketlerin pazar hâkimiyetini arttıracak geniş veri tabanını yönetmesi ve sahip olduğu CRM deneyimi ile ön plana çıkmaktadır. Müşterinin verisini anlamaya ve veriden anlamlı deneyimler yaratmaya odaklıdır. Bu misyon ile web, mağaza ve mobil platformlarda entegre pazarlama çözümleri sunarak, danışmanlık veren Tanı olarak öncelikli hedefimiz, markaları insanlara, insanları markalara yakınlaştırarak daha verimli bir dünya yaratmaktır. 10 farklı sektörden 60'a varan markaya "Sadakat Programları", "Dijital Pazarlama Uygulamaları", "Veri Yönetimi ve Analizi Hizmetleri", "Doğrudan Pazarlama ve Saha Aktiviteleri", "Satış Teşvik Programları" ve "Veri Tabanı Pazarlama Hizmetleri" sunmaktayız. Tanı, 2013'te hayata geçirdiği kampanyalarla, müşterilerine 1 milyar TL'nin üzerinde ilave ciro sağlamış ve aynı zamanda 2 uluslararası ve 3 yerel ödüle layık görülmüştür." dedi.
Özellikle son 3 yıldır değişen global trendlere paralel tamamen "insanı odağına alan teknoloji" anlayışıyla yeni yatırımlar yaparak yeni ürünler geliştiren Tanı'nın Genel Müdürü Engin Oytaç, 1 Mayıs 2015'te yürürlüğe girecek olan Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'un Türkiye'de özellikle CRM ve pazarlama iletişimi alanında önemli değişiklikleri de beraberinde getireceğini vurguladı.
Yeni yasayla tüketiciler koruma altına alınıyor, kişinin izni olmadan SMS dahi gönderilemeyecek!
Günümüzde CRM yani müşteri ilişkileri yönetimi adı altında gerek SMS ve telefon, gerekse e-posta yoluyla tüketicilerin arzuları dışında iletişim kurulduğuna dikkat çeken Oytaç, "Aşağı yukarı her tüketicinin bir şekilde maruz kaldığı bu duruma yönelik, 1 Mayıs 2015'te yürürlüğe girecek yasa ile tüketicilerin lehine düzenlemeler getiriliyor. İzni olmayan hiç kimseye SMS, e-posta gönderilemeyecek ve dış arama yapılamayacak. Bunu yapan firmalara ise ağır ceza yaptırımları uygulanacak" açıklamasını yaptı.
Kanun'un getirdiği yükümlülüklere uymayan firmalara, 1.000 TL ile 50 bin TL arasında değişen idari para cezaları uygulanabileceğini dile getiren Tanı Genel Müdürü Engin Oytaç, "Artık opt-in yöntemi geçerli olacak. Yani gönderiden önce geçerli izin alınmış olması gerekiyor. Gönderide bulunması zorunlu olan birtakım bilgiler var. Göndericinin kimliği, iletişim adresi, tüketicinin ileti almayı reddedebileceği bilgilendirmesi gibi. Tüm bu gereklilikler CRM alanında iş yapım biçim ve süreçlerini tamamen değiştirecek." dedi.
YÜKÜMLÜLÜKUYULMAMASI HALİNDE CEZAHer ticari iletide iletişim kim adına yapılıyorsa ona ilişkin bilgiler yer almalı.1.000-10.000 TL arası idari para cezası
İndirim ve hediye gibi promosyonların, promosyon amaçlı yarışma veya oyunların bu niteliği, katılım& faydalanma şartları açık ve anlaşılır olmalı ve bu bilgilere kolay ulaşılmalı2.000-15.000 TL arası idari para cezası
Ticari elektronik ileti gönderebilmek için tüketici mutlaka opt-in ile onay vermiş olmalı. Yazılı/ elektronik iletişim araçlarıyla onay mümkün. Temin edilen mal/ hizmete ilişkin değişiklik, kullanım ve bakıma yönelik iletiler için ayrıca onay aranmaz.1.000-5.000 TL arası idari para cezası. (Birden fazla kişiye gönderilmesi halinde 10 katı.)Esnaf ve tacirlere onay alınmaksızın ileti gönderilebilir.
İçerik nasıl olmalı?Alıcıdan alınan onaya uygun içerikHizmet sağlayıcının tanınmasını sağlayan bilgiler ile haberleşmeye göre telefon no, faks no, kısa mesaj no veya e-posta adresi gibi iletişim bilgileri.İleti konusu, amacı, başkası adına yapılması halinde kimin adına yapıldığına ilişkin bilgiler.
1.000-5.000 TL arası
1.000- 10.000 TL arası
1.000-10.000 TL arası
Alıcılar diledikleri zaman, hiçbir gerekçe belirtmeksizin ticarî elektronik iletileri almayı reddedebilir. Hizmet sağlayıcı ret bildiriminin, elektronik iletişim araçlarıyla kolay ve ücretsiz olarak iletilmesini sağlamakla ve gönderdiği iletide buna ilişkin gerekli bilgileri sunmakla yükümlüdür. Talebin ulaşmasını müteakip hizmet sağlayıcı üç iş günü içinde alıcıya elektronik ileti göndermeyi durdurur.2.000-15.000 TL arasıBu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce, ticarî elektronik ileti gönderilmesi amacıyla onay alınarak oluşturulmuş olan veri tabanları hakkında ayrıca onay aranmaz.
Yeni yasayla CRM'e yaklaşımları değişecek, firmalar insanı odağına alacak!
Koç Topluluğu çatısı altında yer alan Arçelik'ten Opet'e, Ford'dan Setur'a, Beko'dan Avis'e, Koçtaş'tan Brooks Brothers'a, Aygaz'dan Divan'a kadar birçok önemli müşteri kapasitesine sahip şirketle çalıştıklarını vurgulayan Oytaç, Sarar, Beta, Forever New, D&R, Yurtiçi Kargo gibi birçok farklı ve değerli markayla da sürekli işbirliği içinde olduklarını açıkladı. 1 Mayıs 2015'te devreye girecek yeni yasa ile CRM anlayışının nihayet SMS göndermenin ötesine de geçeceğini belirten Oytaç, birçok firmanın müşteri ilişkileri yönetiminde elinde izinli veri tabanı bulunan "kaynak firmalarla" işbirliği yapmak ve profesyonel destek almak durumunda olacaklarının gerekliliğine dikkat çekti.
Tanı'nın markalarla insanlar arasındaki ilişkinin katma değerini arttıran yenilikçi servisler geliştirdiğini hatırlatan Oytaç,"14 milyona yakın izinli müşteri kaydıyla da Türkiye'nin en nitelikli izinli veri tabanlarından birisine sahip olan Tanı, hali hazırda farklı sektörlerden birçok önemli firmaya başta CRM hizmeti olmak üzere kapsamlı ve yetkin hizmet veriyor. Bu yasayla özellikle perakende alanında firmaların CRM yönetimini ağırlıkla profesyonel hizmet sağlayıcı firmalara kaydırmalarını öngörüyoruz. Bu anlamda özellikle perakende alanında CRM anlayışı, 2015 yılında yeniden yazılacak" açıklamasında bulundu.
Tanı Genel Müdürü Oytaç, "Bizim 13 yıl önce attığımız adımların önemi bu yasanın yürürlüğe girmesiyle çok daha iyi anlaşılacak. Zira birçok firmanın 21. yüzyılın petrolü olarak tanımlanan veriyi yönetme konusunda girişimlerde bulunmasını da bekliyoruz. Özellikle veri yönetimi konusunda artık profesyonel bir sektör oluşmaya başlayacak. Bu anlamda Tanı'nın yarattığı değer ve sağladığı faydanın önemi kat be kat daha iyi anlaşılacak" diyerek sözlerini tamamladı.
www.tani.com.tr
Türkiye'den doğan global vizyon: Tanı
Farklı sektörlerden markaları bir araya getirerek koalisyon sadakat programı oluşturmak için Türkiye'de kurulan ilk şirket olan Tanı, sektöründe öne çıkan markaların müşteri veri tabanlarını yöneten ve halen toplam 44 milyonu aşkın müşteri kaydıyla Türkiye'nin en zengin veri tabanlarını yöneten şirketi olarak dikkatleri üzerine çekiyor. Tanı Genel Müdürü Engin Oytaç, "Koç Topluluğu altında vizyoner bir yaklaşımla yaklaşık 13 yıl önce kurulan veri şirketi Tanı, birlikte çalıştığı şirketlerin pazar hâkimiyetini arttıracak geniş veri tabanını yönetmesi ve sahip olduğu CRM deneyimi ile ön plana çıkmaktadır. Müşterinin verisini anlamaya ve veriden anlamlı deneyimler yaratmaya odaklıdır. Bu misyon ile web, mağaza ve mobil platformlarda entegre pazarlama çözümleri sunarak, danışmanlık veren Tanı olarak öncelikli hedefimiz, markaları insanlara, insanları markalara yakınlaştırarak daha verimli bir dünya yaratmaktır. 10 farklı sektörden 60'a varan markaya "Sadakat Programları", "Dijital Pazarlama Uygulamaları", "Veri Yönetimi ve Analizi Hizmetleri", "Doğrudan Pazarlama ve Saha Aktiviteleri", "Satış Teşvik Programları" ve "Veri Tabanı Pazarlama Hizmetleri" sunmaktayız. Tanı, 2013'te hayata geçirdiği kampanyalarla, müşterilerine 1 milyar TL'nin üzerinde ilave ciro sağlamış ve aynı zamanda 2 uluslararası ve 3 yerel ödüle layık görülmüştür." dedi.
Özellikle son 3 yıldır değişen global trendlere paralel tamamen "insanı odağına alan teknoloji" anlayışıyla yeni yatırımlar yaparak yeni ürünler geliştiren Tanı'nın Genel Müdürü Engin Oytaç, 1 Mayıs 2015'te yürürlüğe girecek olan Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'un Türkiye'de özellikle CRM ve pazarlama iletişimi alanında önemli değişiklikleri de beraberinde getireceğini vurguladı.
Yeni yasayla tüketiciler koruma altına alınıyor, kişinin izni olmadan SMS dahi gönderilemeyecek!
Günümüzde CRM yani müşteri ilişkileri yönetimi adı altında gerek SMS ve telefon, gerekse e-posta yoluyla tüketicilerin arzuları dışında iletişim kurulduğuna dikkat çeken Oytaç, "Aşağı yukarı her tüketicinin bir şekilde maruz kaldığı bu duruma yönelik, 1 Mayıs 2015'te yürürlüğe girecek yasa ile tüketicilerin lehine düzenlemeler getiriliyor. İzni olmayan hiç kimseye SMS, e-posta gönderilemeyecek ve dış arama yapılamayacak. Bunu yapan firmalara ise ağır ceza yaptırımları uygulanacak" açıklamasını yaptı.
Kanun'un getirdiği yükümlülüklere uymayan firmalara, 1.000 TL ile 50 bin TL arasında değişen idari para cezaları uygulanabileceğini dile getiren Tanı Genel Müdürü Engin Oytaç, "Artık opt-in yöntemi geçerli olacak. Yani gönderiden önce geçerli izin alınmış olması gerekiyor. Gönderide bulunması zorunlu olan birtakım bilgiler var. Göndericinin kimliği, iletişim adresi, tüketicinin ileti almayı reddedebileceği bilgilendirmesi gibi. Tüm bu gereklilikler CRM alanında iş yapım biçim ve süreçlerini tamamen değiştirecek." dedi.
YÜKÜMLÜLÜKUYULMAMASI HALİNDE CEZAHer ticari iletide iletişim kim adına yapılıyorsa ona ilişkin bilgiler yer almalı.1.000-10.000 TL arası idari para cezası
İndirim ve hediye gibi promosyonların, promosyon amaçlı yarışma veya oyunların bu niteliği, katılım& faydalanma şartları açık ve anlaşılır olmalı ve bu bilgilere kolay ulaşılmalı2.000-15.000 TL arası idari para cezası
Ticari elektronik ileti gönderebilmek için tüketici mutlaka opt-in ile onay vermiş olmalı. Yazılı/ elektronik iletişim araçlarıyla onay mümkün. Temin edilen mal/ hizmete ilişkin değişiklik, kullanım ve bakıma yönelik iletiler için ayrıca onay aranmaz.1.000-5.000 TL arası idari para cezası. (Birden fazla kişiye gönderilmesi halinde 10 katı.)Esnaf ve tacirlere onay alınmaksızın ileti gönderilebilir.
İçerik nasıl olmalı?Alıcıdan alınan onaya uygun içerikHizmet sağlayıcının tanınmasını sağlayan bilgiler ile haberleşmeye göre telefon no, faks no, kısa mesaj no veya e-posta adresi gibi iletişim bilgileri.İleti konusu, amacı, başkası adına yapılması halinde kimin adına yapıldığına ilişkin bilgiler.
1.000-5.000 TL arası
1.000- 10.000 TL arası
1.000-10.000 TL arası
Alıcılar diledikleri zaman, hiçbir gerekçe belirtmeksizin ticarî elektronik iletileri almayı reddedebilir. Hizmet sağlayıcı ret bildiriminin, elektronik iletişim araçlarıyla kolay ve ücretsiz olarak iletilmesini sağlamakla ve gönderdiği iletide buna ilişkin gerekli bilgileri sunmakla yükümlüdür. Talebin ulaşmasını müteakip hizmet sağlayıcı üç iş günü içinde alıcıya elektronik ileti göndermeyi durdurur.2.000-15.000 TL arasıBu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce, ticarî elektronik ileti gönderilmesi amacıyla onay alınarak oluşturulmuş olan veri tabanları hakkında ayrıca onay aranmaz.
Yeni yasayla CRM'e yaklaşımları değişecek, firmalar insanı odağına alacak!
Koç Topluluğu çatısı altında yer alan Arçelik'ten Opet'e, Ford'dan Setur'a, Beko'dan Avis'e, Koçtaş'tan Brooks Brothers'a, Aygaz'dan Divan'a kadar birçok önemli müşteri kapasitesine sahip şirketle çalıştıklarını vurgulayan Oytaç, Sarar, Beta, Forever New, D&R, Yurtiçi Kargo gibi birçok farklı ve değerli markayla da sürekli işbirliği içinde olduklarını açıkladı. 1 Mayıs 2015'te devreye girecek yeni yasa ile CRM anlayışının nihayet SMS göndermenin ötesine de geçeceğini belirten Oytaç, birçok firmanın müşteri ilişkileri yönetiminde elinde izinli veri tabanı bulunan "kaynak firmalarla" işbirliği yapmak ve profesyonel destek almak durumunda olacaklarının gerekliliğine dikkat çekti.
Tanı'nın markalarla insanlar arasındaki ilişkinin katma değerini arttıran yenilikçi servisler geliştirdiğini hatırlatan Oytaç,"14 milyona yakın izinli müşteri kaydıyla da Türkiye'nin en nitelikli izinli veri tabanlarından birisine sahip olan Tanı, hali hazırda farklı sektörlerden birçok önemli firmaya başta CRM hizmeti olmak üzere kapsamlı ve yetkin hizmet veriyor. Bu yasayla özellikle perakende alanında firmaların CRM yönetimini ağırlıkla profesyonel hizmet sağlayıcı firmalara kaydırmalarını öngörüyoruz. Bu anlamda özellikle perakende alanında CRM anlayışı, 2015 yılında yeniden yazılacak" açıklamasında bulundu.
Tanı Genel Müdürü Oytaç, "Bizim 13 yıl önce attığımız adımların önemi bu yasanın yürürlüğe girmesiyle çok daha iyi anlaşılacak. Zira birçok firmanın 21. yüzyılın petrolü olarak tanımlanan veriyi yönetme konusunda girişimlerde bulunmasını da bekliyoruz. Özellikle veri yönetimi konusunda artık profesyonel bir sektör oluşmaya başlayacak. Bu anlamda Tanı'nın yarattığı değer ve sağladığı faydanın önemi kat be kat daha iyi anlaşılacak" diyerek sözlerini tamamladı.
www.tani.com.tr