Faaliyet Alanları

Dayanıklı Tüketim

2019’da Dayanıklı Tüketim Sektörü

Dünyaya sunduğu teknoloji ve tasarımın eşsiz buluşmasıyla Türkiye’nin uluslararası arenadaki gücü. 
Yarının ilklerini yaratacak kadar farklıyız.

2019'da Dayanıklı Tüketim Sektörü

Global beyaz eşya pazarı 2019 yılında büyümesini sürdürmüştür. Pazar %1,5 oranında büyüyerek 535 milyon adede yükselirken, gelir bazında da %3 artış ile 209 milyar ABD dolarına ulaşmıştır. Dünya TV pazarı ise, %1 büyüme ile 231 milyon adede, gelir bazında da 108 milyar ABD doları seviyesine yükselmiştir.
 
Türkiye’nin ana ihraç pazarı olan Avrupa’da, beyaz eşya sektörü 2019 yılında bir önceki yıla göre büyüme kaydetmiştir. Batı Avrupa pazarı, İngiltere, Fransa, Almanya ve İtalya pazarlarındaki artışın etkisiyle yaklaşık %3 büyümüştür. İngiltere pazarının büyümesi yaklaşık %5, Fransa pazarının yaklaşık %3, Almanya ve İtalya pazarlarının ise yaklaşık %2 olmuştur.
 
2019 yılında Doğu Avrupa pazarı Batı Avrupa’ya benzer şekilde güçlü bir performans sergileyerek yaklaşık %3 büyüme kaydetmiştir. Bölgenin en büyük pazarı olan Rusya’da satış adetleri 2018’e göre yaklaşık %1 gerilerken, ikinci büyük pazar olan Polonya’da yaklaşık %5 büyüme kaydedilmiştir.
 
 Romanya pazarının büyümesi yaklaşık %6, Ukrayna pazarınınki ise %10 seviyesinde gerçekleşmiştir. Güney Afrika beyaz eşya pazarı, yılın ikinci yarısındaki yavaşlamanın etkisiyle geçtiğimiz yıla göre %1’lik bir daralma kaydetmiştir. 2019 yılında, Türkiye beyaz eşya pazarında iç satışlar %6 oranında gerileyerek 6,7 milyon adet seviyesinde gerçekleşmiştir. İhracat adetleri %1 gerilerken, toplam üretim de 2018 yılına benzer şekilde 28 milyon adet seviyesini korumuştur. Perakende panel verilerine göre, TV pazarı adetsel olarak yaklaşık %13, klima pazarı ise %5 daralmıştır