Faaliyet Alanları

Dayanıklı Tüketim

Koç Topluluğu'nda Dayanıklı Tüketim Sektörü

Dünyaya sunduğu teknoloji ve tasarımın eşsiz buluşmasıyla Türkiye’nin uluslararası arenadaki gücü. Yarının ilklerini yaratacak kadar farklıyız.

Grup Şirketleri

Dayanıklı Tüketim Sektöründeki Gelişmeler

2023 yılında küresel beyaz eşya pazarı, Rusya-Ukrayna geriliminin yarattığı enerji krizi ve küresel piyasalarda hüküm süren enflasyonist baskının alım gücüne negatif etki etmesinden dolayı ciro bazında %3 küçülerek 225 milyar ABD dolarına gerilemiştir.

Türkiye’nin ana ihracat pazarı olan Avrupa’da (Türkiye ve Ukrayna hariç Avrupa pazarı) beyaz eşya sektörü 2022 yılına göre adet bazında yaklaşık %3,5’lik bir daralma kaydetmiştir.

2023 yılında Batı Avrupa pazarı Almanya’daki belirgin daralmanın da etkisiyle yaklaşık %5,5 küçülmüştür. İngiltere pazarının küçülmesi yaklaşık %4,8, Almanya pazarının %8,7, Fransa pazarının %6,3 olurken İtalya %1,7, İspanya %1,3, Hollanda %7,1, Belçika %4,7 ve Avusturya %11,0 oranında daralmıştır.

2023 yılında Ukrayna hariç Doğu Avrupa pazarı yaklaşık %1,2 büyüme kaydetmiştir. Bölgenin 2’nci büyük pazarı olan Polonya’da satış adetleri 2022 yılına göre yaklaşık %12,5 oranında gerilemiştir. Romanya pazarının küçülmesi ise yaklaşık %8,2 seviyesinde gerçekleşmiştir.

Bunlara ek olarak Ukrayna pazarı savaşın ardından geçen dönemde pozitif yönde gelişerek %12,9 büyüme sağlamıştır. Avrupa dışındaki ana pazarlarımızdan olan Güney Afrika beyaz eşya pazarı önceki yıla göre %6,6’lık daralma kaydetmiştir. 2023 yılında, Türkiye beyaz eşya pazarında iç satışlar ana ürün grubunda %14 artarak 9,5 milyon adet seviyesinde gerçekleşmiştir.

İhracat adetleri önceki yıla kıyasla %10 gerileyerek 23 milyon adet seviyesinde yılı tamamlamıştır. Toplam üretim 32 milyon adet seviyesinde gerçekleşerek 2022 yılına göre %1 azalmıştır.

TV pazarı adetsel olarak yaklaşık %3,5 büyüme kaydederken, klima pazarında büyüme %68,3 olmuştur.