27.09.2013

“Memleket Meselesi”ne Ödül

5 dk

“Memleket Meselesi”ne Ödül

​Dünyanın dört bir yanında dijital iletişim sektörünün en iyilerini belirleyen ve Avrupa'nın ilk dijital iletişim ödülleri platformu olarak bilinen "Avrupa Dijital İletişim Ödülleri"nin 2012 yılı sahipleri belirlendi. Koç Holding'in 2006 yılından bu yana Vehbi Koç Vakfı ve Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğiyle yürüttüğü Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi  geçtiğimiz yıl Türkiye'nin dört bir yanındaki meslek lisesi öğrencilerini etkisi altına alan "Liseler Mesleğiyle Yarışıyor" yarışmasıyla "Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi Ödülü"nün sahibi oldu.
Berlin merkezli Quadriga Üniversitesi girişimiyle düzenlenen "European Digital Communication Awards 2012 – Avrupa Dijital İletişim Ödülleri" 10'un üzerinde ülkeden 32 jüri üyesi tarafından incelenerek belirlendi. Türkiye'den ödül kazanan tek proje olan Liseler Mesleğiyle Yarışıyor yarışması viral pazarlama ajansı '"V For Viral" ile birlikte geliştirilip uygulanmıştı. Berlin'de düzenlenen ödül töreninde Koç Holding ve V for Viral adına ödülü, Meslek Lisesi Memleket Meselesi Proje Yöneticisi Burcu Gündüz aldı.

7 bin 800'den fazla meslek liseli katıldı, videolar 400 bin kez izlendi.

Türkiye'nin dört bir yanından 7 bin 800'den fazla meslek lisesi öğrencisinin katıldığı "Liseler Mesleğiyle Yarışıyor" yarışması kapsamında yarışmacılara Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ali Y. Koç, Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Gripin'in solisti Birol Namoğlu ve ünlü rockçı Aslı Gökyokuş tarafından görevler verilmişti. Görevler öğrencilerin mesleki eğitimin önemini ve işin uzmanı olmanın değerini eğlenceli bir şekilde yansıtmayı amaçlıyordu.  Liseler Mesleğiyle Yarışıyor adı altında düzenlenen yarışmada, öğrencilere meslek sahibi olmanın öneminin heyecanlı bir maratonla anlatılması amaçlanmıştı. Yarışmacılar verilen görevleri ilginç video ve fotoğraflar ile yerine getirdi. Bu kapsamda meslek lisesi öğrencilerinin oluşturduğu viral videolarwww.liselermeslegiyleyarisiyor.com adresinde paylaşılarak 400 binden fazla kişi tarafından izlendi. Yarışma süresince, Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi'nin Facebook sayfası 120 bin organik kullanıcı kazandı. Türkiye'nin dört bir yanındaki meslek lisesi öğrencilerini, devam ettiği süre boyunca mesleklerini daha iyi anlatmaya yönelten LMY kapsamında hazırlanan görev videolarına "http: //www.dailymotion.com/MLMM" adresinden ulaşılabiliyor.

Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi Hakkında:

Koç Holding 'Meslek Lisesi Memleket Meselesi' Projesi kapsamında gerçekleştirdiği iletişim ve farkındalık faaliyetler ile ulusal ve uluslararası alanda birçok ödüle layık görüldü. 2009 yılında Amerikan İletişim Profesyonelleri Ligi (LACP) tarafından düzenlenen Magellan Ödülleri'nde community relations (toplumla ilişkiler) kategorisinde gümüş ödül alan Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi, 28 ülkeden 2 bine yakın başvuru arasından sıyrılarak 'Kurumsal Sosyal Sorumluluk' kategorisinde 2009 Sabre Ödülü'nün ve dünya çapındaki şirketlerin ve organizasyonların çalışanlarıyla birlikte hayat verdikleri başarılı projeleri ödüllendiren 2010 Stevie Awards'ın da sahibi oldu. Proje aynı zamanda Özel Sektör Gönüllüler Derneği'nin "En Başarılı Gönüllülük Projesi" Ödülünü de kazandı. MLMM kapsamında düzenlenen Liseler Mesleğiyle Yarışıyor Yarışması ise 20113 yılında dijital yaratıcılık ve interaktif pazarlama konusunda uluslararası bir yarışma olan Mixx (Marketing and Interactive Excellence) Awards Türkiye ayağında Sosyal Pazarlama dalında Altın Mixx'in sahibi oldu.

Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi kapsamında oluşturulan model ve elde edilen başarılar devletlerarası kuruluşlar tarafından da örnek bir proje olarak sunulmaya başladı. Çalışan gönüllülüğü ve istihdam yaratma alanlarında bilinç oluşturmak, mevcut bilinci artırmak ve şirketleri bu alanda yaptıkları uygulamalarla ilgili cesaretlendirmek amacıyla Business in the Community tarafından düzenlenen ve Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen Avrupa Çalışan Gönüllülüğü 2011 Programı'nda büyük ödülü kazanan MLMM, alanda Avrupa'daki diğer şirketlere örnek bir model olarak sunuldu.  MLMM Projesi 2012 yılında da Uluslararası Çalışma Örgütü'ne (ILO) bağlı Gençlik İstihdamı Programı tarafından Avrupa'da gençlerin istihdamını destekleyen örnek uygulama olarak seçildi.​